10 mentalt och fysiskt jobbiga minuter

Godkväll! 

Som jag har skvallrat om tidigare, var det idag dags för mig att genomföra min första 10 minutare innan SM på tävlingsvikt. Alltså ett litet testpass. Har inte lyft 10 minuter med 20:an sen februari. 

Jag började med att spendera 20 minuter till att slipa och talka klotet, byggde upp en fin hinna. Knöt på mig lyftarskorna och värmde upp, 20:an kändes tung. Skakade av mig tankarna och känslan av det var tungt och jobbigt. Det här går!

Gjorde mig mentalt redo och sedan startade Patrick klockan, första 3,5 minuterna kändes jäkligt bra. Lätt, smidigt och kontrollerat. Sedan blev det allt sämre grepp och högre puls. Kämpade på och böt hand vid 5minuter, ny och fräsch arm som var redo och stark. 

Kämpade på medan pulsen steg, om inte Patrick hade varit med hade jag garanterat ställt ner vid 8 minuter, greppet hade blivit dåligt, nött bort allt talk på undersidan av handtaget och nu började de två minuterna med kramp i underarmen och noll sving. Fick slita upp klotet, men upp kom det. Stod hela tiden ut och helt slut med en hög puls sjönk jag ihop på golvet. Totalt urladdad, men lycklig. 

Nytt person bästa och med en bra känsla av att klarat tiden. 






Bilderna är tagna ur filmen av hela 10minutaren. 


Ha en mysig kväll och godnatt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback