Våren 2013

Hej! 

Som ni flesta redan vet är jag ett träningsfreak. Jag älskar träning, i de allra flesta former. Men träning har både posetiva och negativa effekter på oss. Och ofta fokuserar vi bara på de posetiva och gömmer de negativa så vi glömmer dem eller inte ens hittar dem. 

Men jag ser allt fler som börjar glida iväg i fel riktning med sin träningen och ser hur glöden sakta försvinner. Därför tänkte jag berätta lite om hur jag upplevde våren förra året. 

Det var min sista termin på gymnasiet, jag läste ett studieinriktad program vilket innebar mycket, mycket plugg. Dessutom hade jag valt till så mycket idrott som det bara gick och hade därför 4 idrottslektioner i veckan. Där tränade jag både kettlebells, styrketräning och kondition. Så totalt tränade jag 3 kettlebells pass, 2 fotbollsträningar + match, 3 styrketräningspass och 1 konditionspass. Det är alltså 9 träningspass i veckan plus en fotbollsmatch som jag nästan alltid spelade 90 minuter av. 

Detta tyckte jag funkade hur bra som helst, jag hann ju med så mycket. Tills jag blev förskyld, missade ett träningspass och var tvungen att "ta igen" det. Detta blev en ständig jakt. Jag låg efter med något träningspass som jag bara var tvungen att göra annars blev ju hela veckan fel. Ja ni förstår vart jag är påväg.

Som tur är så hann jag stoppa mig själv innan det gick för långt så jag skar ner träningen otroligt mycket! Mår mycket bättre och har mer kvalité på träningen än jag någonsin haft tidigare. Nu har jag lagt fotbollsskorna på hyllan och tränar 2 kettlebellspass i veckan, 2-3 styrkepass och 1-2 konditionspass. Detta är precis lagom för mig, för nu är träning roligt igen och jag tycker inte att det är jobbigt att ta mig till gymmet utan jag ser fram emot det. 



Hoppas på att jag hjälp någon och att alla börjar tänka på sin träning. Vi vill ha kvalité istället för kvantitet, glöm aldrig det!

Ha en bra torsdag.  

Kommentarer
Postat av: Maria din allra bästa bästis

Du är världens bästaste! Mer sådana här inlägg, jag ÄLSKAR sådana här inlägg!!!! och dig! pusss

Svar: Du är grym, älskar dig! Puss
stayfitwithfanny.blogg.se

2014-04-03 @ 12:12:44
Postat av: Kajsis

Bra skrivet, sånt här är viktigt att ta upp! Du är grym!

2014-04-03 @ 14:16:46
Postat av: Fröken Eva

Kommer ihåg hur slut du var förra våren! Inte kul!

Tror många känner igen sig i det här och behöver komma ihåg att vila också är en viktig del i att träna och att kroppen behöver den.

2014-04-03 @ 18:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback