Proteinbollar

Var längesedan jag gjorde mina proteinbollar och idag kände jag att jag var sugen på något smaskigt till kaffet, samtidigt som jag inte ska äta massa socker och sånt i onödan, så jag slänge ihop lite proteinbollar. Dessa är perfekta då de är superenkla att göra. Har lagt upp recept förut men här kommer det ändå för er som missat. 
 
Proteinbollar:
1 dl proteinpulver med choladsmak
5 msk kokosmjölk
4 msk kokosmjöl
2 msk kakao
 
Kokos till garnering 
 
Blanda allt i en bunke, rulla små bollar och sedna rulla i kokos. Jag brukar ställa dem i frysen en stund innan ja rullar dem i kokos för att de ska bli finare, men det funkar att rulla dem direkt också. 
 
 
 
Fick receptet av en klubbkompis i Duderö IF, hon gör bars med detta recept så istället för att rulla bollar och garnera med kokos så formar hon dem till bars och doppar i mörkchoklad. Även det är supergott, men jag hade ingen choklad hemma idag så fick bli bollar istället. 
 
Nu ska jag byta om och ge mig ut och springa innan jag sätter igång med middagen.
 
Ha en fortsatt bra dag! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elsie Olssom

Ser gott ut var köper man proteinpulvret....

Svar: Finns oftast i hälsobutiker. Life brukar ha. Jag beställer från lite olika ställen, just nu har jag ett från gymgrossisten.
stayfitwithfanny.blogg.se

2014-09-02 @ 16:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback