Kettlebells= kärlek

Hej! 

Idag var det dags för intervaller på 22kg kettlebell. 2min intervaller, 1 min/arm. Vila 1min x6. 

Jag visste från början att det var ett tungt pass. Men herregud så fruktansvärt jobbigt det var. Jag tog mig igenom det men tappade tempot i slutet, efter tredje intervallen hade jag sådan hemsk mjölksyra i låren så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. När intervallerna var över låg jag återigen bara som en pöl på golvet. Mjölksyra i hela kroppen, jag har aldrig någonsin haft så ont i hela kroppen av trötthet som jag hade efter passet. Jag var helt slutkörd. 10 minutaren sitter kvar i kroppen ännu, och att jag sprang back intervaller igår har inte direkt hjälpt benen att återhämta sig. 

Men jag är otroligt nöjd över att jag genomförde detta pass och det som höll mig motiverad var Patricks puschade och motivationen till att prestera bättre än någonsin på SM. 

Nu är det dags att plocka fram den finska sisun och tävlingsjävulen! 

Nu iväg till SKB och hålla gruppträning och sedan direkt vidare till sporthallen i Gimo för två cirkelpass. 


Hatkärlek till denna för tillfället..

Ha en fortsatt bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback