SM

Hejsan! 

Dålig uppdatering igår, ber om ursäkt för det.
Anledningen till det är för att det skedde en liten tvist, efter att jag hade lyft och fått resultat på 88 repetitioner så var mina konkurrenter i flighten efter. 

Jag såg att en av tjejerna gick ut i väldigt högt tempo och blev mycket imponerad, men sedan såg jag även att hon inte riktigt hade någon fixering på klotet i toppläget, vilket är ett krav för att få lyften godkända. Men ändå inga no counts från domaren. Hennes resultat gav henne segern igår och jag fick en andra plats. Detta gjorde mig väldigt frustrerad att man kan få vinna med felaktiga lyft och vi lämnade in en protest. 

Idag har beslutet från huvuddomaren tagits efter ombedömning av hennes och mitt set och jag står nu som segrare. En dag senare men lycklig ändå! 

Detta tycker jag är ett stort steg framåt för kettlebellsverige att bli bättre på just bedömningsfrågor. Så ett stort tack till vår huvuddomare för all tid och energi du lagt ner på denna protest. 

Ha en bra kväll! 





Kommentarer
Postat av: bengan

hejsan.
jag har bara en fråga, hur kunde du se henne fixering utav klotet i toppläget när du själv tävlade? för jag förmodar att ni lyfte samtidgt?
sen vist det är väldigt tråkigt att domaren inte va uppsarvant på NO REP! därför ska man ha utbildade dummare inom så hög nivå i tävlingar..

Svar: Hej!

Vi gick inte i samma flight så därför kunde jag se henne lyfta.

Otroligt tråkigt att det blev som det blev, och att vi inte har en domar kår i Sverige än är mycket tråkigt och absolut något vi ska jobba på och ordna inom en snar framtid. :)

stayfitwithfanny.blogg.se

2014-10-06 @ 09:24:59
Postat av: bengan

hejsan.
jag har bara en fråga, hur kunde du se henne fixering utav klotet i toppläget när du själv tävlade? för jag förmodar att ni lyfte samtidgt?
sen vist det är väldigt tråkigt att domaren inte va uppsarvant på NO REP! därför ska man ha utbildade dummare inom så hög nivå i tävlingar..

2014-10-06 @ 09:26:24
Postat av: Cykelfröken

För oss som är noviser reagera vi på bland annat hennes lyftande....

2014-10-07 @ 18:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback