Vardagsstress

Hej! 
 
Jag hatar att vara gnällig, men idag måste jag bara vara det. 
Blir lite trött på alla som ska vara så himla "duktiga" hela tiden, och som måste publicera det på olika sorters media så som Facebook. Givetvis är jag som mer än hälften av oss där ute facebook nörd, kollar uppdateringar följer det senaste skvallret och så vidare. 
 
Men när man hela tiden ska berätta om hur livet är som små rosa moln och att allt omkring en är så himla bra och man har hunnit med så mycket under dagen, jobbat, tränat, städat, tvättat, lagat mat rensat hela skafferiet eller vad det nu kan vara. Blir för mig för mycket ibland. 
 
Absolut ska vi slopa Jantelagen och sluta vara så himla lagom hela tiden och absolut ska vi vara bäst ibland men  ingen har det så himla underbart hela tiden. Så var lite mänsklig för tusan.
 
Sluta skapa stressen hos "vännerna" som måste vara minst lika "duktiga". 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback