Rapport från helgen

Hej! 

Jag har inte givit er någon rapport från helgen hur det gick i biathlon SM och så. I och för sig så finns det inte så mycket att berätta kanske. Eftersom det var så få tjejer bör alla ihopslagna till en viktklass och för att få ut vinnaren så samlade man ihop poäng på de båda grenarna och därefter delade poängen på kroppsvikt för att få reda på vinnaren. 

Blev ingen medalj för mig då jag kom på 5:de placering. Detta var inte någon chock för mig då jag inte hade räknat med några bra resultat eftersom jag inte hade tränat speciellt inför det här och ingen av Jerk eller Snatch är min grej. 

Dock är jag faktiskt nöjd över resultatet på snatchen då det blev ett PB på 165reps med ett 12kgs klot. 

Jerken kan diskuteras, stod endast 5 min där för att jag får så fruktansvärt ont i handlederna och dessutom var otroligt omotiverad så antagligen därför med.


Här är enormt duktiga Anna som är en klubbkamrat som kom på 3:de plats. Gjorde 100reps på jerk med 2x16kg vilket är enormt imponerande! 

Godnatt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback