Vem är jag utan kettlebells?

Hej! 

Tidigare utlovade jag ett inlägg om min tvekan om kettlebells som jag hade i sommras/höstas. Tänkte börja från början med min upptäckt av just kettlebellsporten. 

Upptäckte kettlebells genom gruppträningen som Rickard då höll i. Började gilla kloten allt mer och fick bättre och bättre teknik. Började lyfta på sidan om gruppträningen och bestämde mig för att börja tävla.

 Under vägens gång har jag haft väldigt mycket problem med mina handleder, att dunsa ett klot som är mellan 12-24kg på handleden x antal gånger är inte optimalt och inte 3-4 gånger i veckan. Detta gör att man tappar motivationen och kettlebellsen började bli förknippade med smärta. 

Efter SM 2013 började jag lyfta 20:an och gick en 10:minutare i februari 2014. Efter det fick jag väldigt ont och beslutade att vila från kettlebellsen. Jag rörde i stort sett inte kloten från februari fram till slutet av juli. 

Under den tiden fick jag verkligen ta en funderare, om jag skulle fortsätta lyfta eller inte. Jag velade fram och tillbaka och tillslut bestämde jag mig för att lyfta. Jag skulle lyfta för min skull och ingen annans, jag gjorde allt för att stänga ute någon press och jag tävlade för och emot mig själv. 

Att sedan 10 veckor efter att börjat träna ordentligt ställa sig på podiet och ta hem mitt 2:a SM guld gjorde inte beslutet sämre kan man säga. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback