Genrep inför SM

Hej! 
 
Igår var en fullspäckad dag, först jobb på Bettans som alltid sedan direkt vidare till Östhammar för att lyfta 10minuter med 20kg kettlebell för att göra ett genrep inför SM nästa helg. Jag kände mig trött och otroligt omotiverd när jag böt om och gick från konditor till kettlebelllyftare, började värma upp och då började kroppen vakna till liv. Kände att energin fanns där inne. Körde min nya uppvärmning för att få upp flås innan själva testlyftningen började och kände att klotet inte var så tungt. 
 
Fixeringen i lockout har varit min akilleshäl, alltså att klotet är helt stilla när man har armen över huvudet, vilket är ett måste för att få godkända lyft. Så jag hade fokus på det igår, fixering och dessutom andning. Att vara lugn och inte stressa upp i för högt tempo i början och få för hög puls, utan spara och hitta ett bra tempo och sedan bara ösa på den sista minuten istället, och göra ett bra hand byte. Alltså var det 3 saker jag skulle ha fokus på igår, och det gick bra. 
 
Gjorde ett nytt person bästa även denna gång, och nu vill jag lova att jag är riktigt taggad till SM, jag ska leverera. Har bett Patrick vara min coach så han får sitta och skrika på mig, eftersom jag är van att han gör det och för att man inte vågar annat än att ta i lite extra när han ryter i, "nu biter du ihop!", "sluta umhumha!", "ÖS PÅ NU!", är såna kommentarer man får så  då är det bara att lyssna, hålla ut och kämpa på. 
 
Blev äcen middag hos en i av klubbkompisarn och sista planeringen inför SM igår, så sista rycken den här vekan sen är det bara att köra! 
 
 
 Totalt sopslut! 
 
 
Idag IKEA och plugg. 
 
Hoppas ni alla haft en bra helg! 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsaaa

Du är grym Fanny! Kommer och hejar på dig på lördag! :D

Svar: Gu så glad jag blir! 😃👍👏
stayfitwithfanny.blogg.se

2014-09-30 @ 20:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback