Dagen före tävling

Som alltid så är dagen före tävling ingen toppen dag för mig, mycket jobb, fix och alldeles för lite mat. Blir så trött på mig själv ibland så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Skärp dig vill jag bara skrika till mig själv. Stressat runt så jag inte ätit någon lunch när jag som mest behöver den. Men får bli en extra laddning nu på kvällen med ett bad, en smoothie med extra protein och sedan ett par kokta ägg, då är jag i form igen! Fördelen med att samarbeta med en väldigt duktig naprapat är att han kan fixa till än i sista sekunden, haft något lurigt under ett skulderblad och har haft lite besvär med att få bort det men idag efter lite massage, stretch och knäckningar så känns det betydligt bättre. Om inte säga att det släppt helt. Fantastiskt! Imorgon är det då dags för tävling, en tävling som är på hemmaplan vilket är riktigt skönt. Blir min första tävling med 20kg i 10 minuter, i och för sig så har jag aldrig stått 10 minuter med 20kg tidigare heller så det blir en helt ny grej. Gjort en 7minutare som mest och då blev det 56 reps och i onsdags gick jag 5 minuter och gjorde 44reps, så det ska nog gå vägen. Har ju även super snälla klubbkamrater, familj och vänner som ska hejja på och då går det inte att ge upp. I allafall inte i min värld. Så ni som har vägarna förbi eller bara är nyfikna på hur en kettlebell tävling går till kom in i Gimo Sporthall och kika och inspireras. Ni är mer än välkomna :) God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback