Kosten= viktig!

Godmorgon!

Åter måndag igen och jag gör mig redo för att ta mig till bussen alldeles strax. Innan jag far iväg till jobbet vill jag bara prata lite om kosten och hur den egentligen påverkar våra kroppar. 

De flesta av oss i Norden är inte skapta för att äta gluten, alltså spannmål, då våra tarmar inte riktigt klarar av att bryta ner det. Samma sak gäller laktos. Jag hat därför för en tid tillbaka valt att plocka bort just gluten och laktos från mina kostvanor och detta får mig att känna mig "lättare" och inte så uppsvullen. Sockret har jag även valt skära ner på och inte skapa ett beroende. 

Men som igår när jag fuskade mycket, svarar min kropp direkt, jag blir gasig, svullen, trött och slö. 

 
Här har ni beviset, till vänster är jag som vanligt med en relativt platt mage. Til höger är när jag ha haft en heldag med mycket fuskande av kosten, en aning uppsvälld. 

Detta är alltså anledningen till att jag väljer plocka bort vissa livsmedel i min vardag. 

Ha en bra måndag! 


Kommentarer
Postat av: lena

Jag har alltså fuskat en hel del!

2014-04-29 @ 17:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback