Allt eller inget

Godmorgon! 

Solen skiner och jag har tentaplugg dag. 
Blandade känslor där vill jag ju medge men men, kämpa på! 

Var inte riktigt de jag hade tänkt att skriva om idag utan det är faktiskt att jag är en allt eller inget person, speciellt när det gäller kost. För mig finns inget mittemellan, tex att bara äta godis på lördagar. Nej antingen äter jag det inte alls på ett bra tag eller så trycker jag i mig 2-3 gånger i veckan. Detta är så himla typiskt mig, jag har ingen lagom nivå när det gäller godsaker, om jag har börjat kan jag inte sluta. Det är alltid samma sak om jag köper en godispåse äter jag tills det är slut oberoende av hur mycket det är i den, den tar slut samma kväll. 

Problemet är ju oxå att jag själv skapar ett extremt sockersug som jag sedan vänjer mig av vid och mår bra av utan och sen äter jag socker igen, varför inte bara strunta i det då!! Irriterande. 

Just nu är jag i en godsaks period, äter allt! Dock måste jag skärpa till mig igen och sluta med detta. Kanske ska få en fusk dag i veckan eller vad tycker ni? Hur gör ni för att hålla era sockersug i styr?

Ha en bra och fin torsdag!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback